Rozmaringos és hagymás focaccia


Már régóta szerettem volna focaccia-t készíteni, de nem tudom miért, valahogy eddig sosem került rá sor. Eleinte azért nem álltam neki, mert "féltem" a kelt tésztától, de azóta ez a félelmem elmúlt azóta már sokszor sütöttem, a focaccia viszont "elfelejtődött". Ami kési, nem múlik, így most egy fokhagymás-rozmaringos és egy hagymás változatot készítettem. Néhány percen belül el is fogyott... :)

Hozzávalók: 50 dkg liszt, 3,5 dl víz, 7 g szárított élesztő, 2 tk. cukor/2 ek. méz (én most mézet használtam, méghozzá finom selyemfű mézet), só

Elkészítés: A hozzávalókból úgy 10 percen át ruganyos, tésztát gyúrok. Konyharuhával letakarom, majd szobahőmérsékleten 2 órát kelesztem. Ekkor átgyúrom a tésztát, majd még kelesztem mininum 1,5 órát (kinek hogy engedi az ideje). A tésztából lepényeket formázok, rozmaringos-fokhagymás olívaolajjal, illetve párolt hagymagerezdekkel gazdagítom a tetejüket és 250°-ra előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt készre sütöm őket.

Megjegyzések

  1. De jó hogy benéztem! Kenyeret kell sütnöm, mert azt sem vettem...
    és pont ilyen laposkenyérre gondoltam én is ma!
    Egyébként gyönyörű, csodás, és a fotód is... megint! :)

    VálaszTörlés
  2. Én is most dagasztok be egy adag tésztát még holnapra. Meglátjuk még mi lesz belőle.. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése