Ez már tényleg fagyimánia!


Péntek reggel, szabadságunk első napját (a kettőből) piacozással kezdtük, gondoltuk nem lesznek annyian, mint szombaton. Hát ugyanannyian voltak... ha nem többen. Ilyenkor kérdezem én, hogy ki dolgozik délelőtt 10 órakor, ha
az egész város itt van? Lehet csak mi szoktunk, vagy éppen most vette ki mindenki a szabadságát :) Mindegy is, nem az előbbiek fejtegetéséért íródik ez a bejegyzés, hanem azért a két hűsítő finomságért, amit tegnap este dobtam össze. Volt itthon mascarpone, piacon beszerzett eper és ribizli, tejszín... Először azon gondolkoztam, hogy az egészet összekutyulom és lesz egy epres-ribizlis fagyink, de végül úgy döntöttem, inkább uralkodjanak külön-külön ezek a gyümölcsök, ne keveredjenek. Így lett egy epres-mascarpones fagylalt és egy ribizli sorbet. Mascarpones fagylaltot már korábban, többféle kombinációban is készítettem, de eperrel kötelező volt kipróbálnom, mert mégiscsak ezzel lenne az igazi kedvenc.... :) A ribizlisorbet-et az epersorbet-hez hasonlóan készítettem. A ribizlis kellemesen savanykás, intenzív ízű, az epres lágy, krémesebb fajta.
(a Nők Lapja Konyhám még mindig nem érkezett meg, de a Blikk Nők Konyhája is a fagyitémát feszegeti :)

Hozzávalók az eperfagylalthoz:
0,5 kg eper, 2 ek. nádcukor, 1 jó nagy evőkanálnyi mascarpone, 2 dl tejszín, 1/2 citrom leve

Elkészítés:
Az epret "lecsumázom", megmosom majd botmixerrel pürésítem, hozzáadom a cukrot, a mascarponet, a tejszít és a citrom frissen facsart levét, majd az egészet alaposan összekeverem. A fagyasztóba teszem és félórán
ként (kb. 5-6-szor) alaposan átkeverem, hogy ne legyenek benne jégszilánkok. Gombócozva kínálom.


Hozzávalók a ribizlisorbet-hez:
0,5 kg ribizli, 20 dkg cukor, 2 dl víz, kevés citromlé

Elkészítés:
A ribizlit leszedegetem a száráról, megmosom, majd botmixerrel pürésítem. Felrakom a tűzre a vizet a cukorral, szirupot készítek belőle. A ribizlipürét átpaszírozom egy kislyukú szűrőn, hogy a sorbet ne legyen tele a magjaival. Ez
t hozzákeverem a sziruphoz a citromlével együtt, lehűtöm és mehet a fagyasztóba. Félóránként (kb. 5-6-szor) alaposan átkeverem, hogy ne legyenek benne jégszilánkok. Gombócozva kínálom.

Kellemes felfrissülést! :)

Vettem néhány nagyon szép textilt a fotózáshoz.

Megjegyzések

  1. Köszi, megvolt a felfrissülés :-)) Nyálcsorgatás ér?

    Ezen én is el szoktam gondolkodni, amikor mindenki a piacon/boltban tülekszik: na és akkor kik dolgoznak?

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése