Spaghetti polippal, Locatelli nyomán


Tegnap este átnéztem a kajás fotóimat a gépen és azt láttam, hogy hú basszus mennyi mindent nem raktam még fel ide. Ez a recept szerepel a naptáramban, de aki véletlenül idetéved, az nem valószínű, hogy töltögetni fogja azt, úgyhogy itt a recept. A kaját még decemberben készítettem. Nagyon kíváncsi voltam, hogy meg tudok-e birkózni vele én magam és megtudtam :) Hála Gabah leírásának! :)


Hozzávalók:
50 dkg polip, 25 dkg konzervparadicsom, 1 marék petrezselyem, csípőspaprika ízlés szerint, olívaolaj, só, frissen őrölt bors, 25 dkg spaghetti, 1 babérlevél


Elkészítés:
A polipnak levágom a fejét, kiszakítom belőle egészben a belsőségeket tartalmazó zsacskót, kivágom a szemeit és a száját. Vízzel átöblítem az egészet.
Vizet forralok egy fazékban, beledobom a babérlevelet és kevés tengeri sót. Ha forr, belemerítem háromszor a polipot, majd harmadszorra engedem bele a vízbe. 30 percet főzöm. Ezután hagyom kihűlni. Ha a polip kihűlt, feldarabolom, lehúzom a bőrét.
Felteszem főni a tésztát, közben serpenyőben felmelegítem a paradicsomszószt egy kevés olívaolajon a petrezselyemmel, borssal, paprikával és polipkarokkal együtt. A tésztát a főzővízből egyenesen a szószhoz merem. Hagyom pár percet állni, hogy a tészta magába szívja az ízeket, majd tálalom.


Bejegyzések áradata következik... :)

Megjegyzések

  1. hű, mennyi király étel egy napon!:) az első polipos fotód remekül sikerült, nagyon tetszik. biztosan nagyon finom is volt!;)

    VálaszTörlés
  2. köszönöm :) és még rengeteg van a tarsolyomban :) amúgy tényleg nagyon finom volt (persze csak annak, aki nem irtózik az ilyenektől)

    VálaszTörlés
  3. szép fotósorozatot készítettél :)

    VálaszTörlés
  4. Igen, polip is jó, tenger is jó, fotók is jók!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése