Focaccia al pesto

Focaccia al pesto

Nagyon szeretem a focacciat, gyakorlatilag minden formában, de a kedvencem még ezek után is a szimpla olívaolajas-rozmaringos marad. Persze ezzel nem lealacsonyítani akarom ezt a pesto-s fajtát, mert ez is eszméletlenül jó, nagyon finom szendvicseket készíthetünk belőle, vagy ehetjük csak magában is.
A focaccia egy pizzaszerű lepénykenyér, amelynek a legjellemzőbb feltétjei a rozmaring és más fűszernövények, durva szemű tengeri só, olívaolaj, esetleg hagyma, paradicsom, burgonya. A recept valószínűleg az etruszkoktól, görögöktől származhat, azonban az évszázadok során minden olasz tartománynak (pl. Lazio, Szicília, Ligúria, Puglia stb) megszületett a maga verziója.

Hozzávalók:
500 g liszt, 3 dl víz, 1/2 tk. só, 1 kk. cukor, 15 g friss élesztő, 2 ek. olívaolaj
A pestohoz:
1 csokor bazsalikom, 1 marék fenyőmag, 2 ek. reszelt pecorino, 2 ek. reszelt parmezán, 1 gerezd fokhagyma, olívaolaj (érzésre)

Elkészítés:
A pesto hozzávalóit egy mozsárban péppé zúzom. A lisztet, vizet, sót, cukrot, élesztőt és két evőkanál olajat összekeverem, majd kb. 10 perc alatt ruganyos tésztát dagasztok belőle. Letakarom, és állni hagyom kb. másfél órát. Ezután átgyúrom és hagyom pihenni még minimum két órát. Ekkor egy kiolajozott tepsibe nyomkodom a tésztát (vigyázva, hogy az összes levegőt azért ne préseljem ki belőle) rákanalazom a pestot és 180°-ra előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt megsütöm. Felszeletelem és már lehet is fogyasztani.

Focaccia al pesto

Megjegyzések

  1. ÓóóÓÓóóÓÓóóó... :)
    Ezt a kosarat én is néztem. :))
    Interspar?
    Annyira guszta... imádom. :)

    Hogy csináltad ilyen nagyra a képeket?
    Én elvileg a legnagyobbra állítom mindig, de az kisebb lesz mint a Tiéd most... valamit elbénázok? :(

    VálaszTörlés
  2. A kosár igen bizony, spáár :))
    A képeket úgy csináltam ilyen nagyra, hogy flickr-ről szúrom be ide a html kódot :))

    VálaszTörlés
  3. óóÓÓÓóóóÓÓóó.... :D
    ez eszembe nem jutott vóna... :P

    VálaszTörlés
  4. Húú a kép is nagyon jó meg a recept is, ki is fogom próbálni :)

    VálaszTörlés
  5. Niki :))

    Erika, próbáld, gyorsan elfogy! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon-nagyon jól néz ki! Már kerestem egy ideje egy jó kis focaccia receptet. Ezzel bepróbálkozom majd. Köszi!

    VálaszTörlés
  7. Még sosem próbáltam, de most már itt az ideje!

    Niki, nekem a bloggerből is beszúrja nagyban a képeket... bár ennél a csuda programnál sosem lehet tudni... néha kiszámíthatatlan : ))

    VálaszTörlés
  8. Zsuci, remélem ez bejön majd! :]

    Kriszti, grillen is lehet készíteni akár (pont ma láttam a tévében :D )

    A bloggerből nekem ekkorába nem szúrja be, csak ha a html kódokkal babrálok, de akkor meg elcseszi a minőséget. Így marad a flickr :]

    VálaszTörlés
  9. Tetszik a recept is, de ez a két fotód nagyon bejön!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése