Bajor rozskenyér - VKF - A világjáró fazék 3.



Már nagyon régóta ki akartam próbálni ezt a receptet, de a papír, amin rajta volt, valahova baromira elkallódott... aztán egyszer csak előkerült, de akkor is félreraktam. Tegnap viszont végleg rászántam magam, hogy megsüssem, hála az égnek! Nagyon finom rozskenyér, a tésztája kissé tömött, de abszolút nem fojtós. A recept valami kenyeres könyvből származik (nem tudom pontosan, hogy mi, mert Gabi barátném fénymásolat formájában nyomta a kezembe a könyv tartalmát, borító nélkül :).

Rozskenyeret először Németországban ettem talán, amikor általános iskolás 5. osztályos voltam. Ekkor a németes csoporttal két hetet töltöttünk Bargauban (Stuttgarttól nem messze) és annyiféle finom péksüteményt ettünk, hogy azt elmondani nem lehet... jó élmény volt, pláne amikor kirándulni mentünk és a rozoga ikarusunkkal begurultunk a német luxusbuszok mellé :D



Hozzávalók:
10 dkg BL-80 liszt, 40 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt, 2,5 dkg friss élesztő, 3 dl langyos víz, 1 ek. cukor, só, köménymag

Elkészítés:
A hozzávalókat a dagasztógépbe teszem és kb. 15-20 perc alatt kemény tésztát dagasztok belőle. Letakarom és 3-4 órán keresztül kelesztem. Ezután lisztezett felüelten átgyúrom, veknit formázok belőle, sütőpapírral borított tepsire teszem, lekenem vízzel a felületét és hurkapálcával, egyenletesen mély lyukakat fúrok a tésztába. Így hagyom még kb. 1 órát pihenni. 180°-ra előmelegített sütőben 50-55 percig sütöm. Ha kihűlt vékonyan szeletelve kínáljuk!

Megjegyzések

  1. hát, most szerintem nagyon egyben van a design. messze ez tetszik eddig nekem a legjobban. szuper!

    VálaszTörlés
  2. Köszi :)) Örülök, hogy tetszik!

    VálaszTörlés
  3. Már legalább harmadjára járok erre, olyan szép!

    VálaszTörlés
  4. De jó! Amúgy ez most nekem is eléggé tetszik :)

    VálaszTörlés
  5. Szuper az új "köntös". És a rozskenyeret is imádom.

    VálaszTörlés
  6. Köszi :))
    én is szeretem a köntöst és a kenyeret is :))

    VálaszTörlés
  7. tetszik a fotó és az étel is! Ahogy olvasom, nem is tűnik olyan nehéznek, csak az a fránya dagasztás ne lenne - kézi vezérlésen vagyok. :)

    VálaszTörlés
  8. Tényleg nem bonyolult és a dagasztást is ki lehet bírni kézzel is :))(megfeledkezem róla jópárszor, hogy ott a gép és lazán belemászok kézzel, mire leesik..)

    VálaszTörlés
  9. Kedves kenyérsütő , aki a receptet feltette! Nincs meg a könyv borítója? Akkor lapozni kell a könyvben. Általában, valamelyik lap alján feltüntetik. Át kell lapozni a könyvet, mert néhány oldalon megtalálható.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kenyeret, már többször megsütöttem, és elégedett voltam.

      Törlés

Megjegyzés küldése