Rucolapestós spaghetti


Szépen lassan felkerül minden fotóm a blogra, bár tény, hogy most sokkal gyorsabban termelem a bejegyezni valókat, mint régen (ez a kaja is pont két hete készült). Így folyamatosan van utánpótlás, csak időm nincs mindig feltenni ide őket. Ez egy igazi, üde, tavaszi fogás. 

A rucola az egyik kedvenc levélzöldségem, imádom szendvicsbe, tésztába, vagy csak simán köretnek. Megpróbálkozom a balkonládában neveléssel (eddig még nem sikerült egyszer sem), meglátjuk mi lesz belőle.
Idén is vetettem magokat, remélem ebben az évben nagyobb sikerem lesz velük, mert igaz, hogy tavaly is gyönyörűen kihajtott minden, de a tetvek úgy megzabálták az ötféle bazsalikomom, meg a paradicsomom, hogy ihaj. 


A tésztát, Gabojszától kaptam még karácsonyra és imádom. Állítólag olyannyira az egyik legjobb minőségű durumtészta, hogy Michelin-csillagos éttermek is használják. A nyers felülete is teljesen más ennek a fajta tésztának, mint amiket a boltban általában lehet kapni. Ilyen tésztákat csak Olaszországban vettem eddig (nem márkára értem, hanem jellegre), de most itthon is van, bár már nem sokáig tart ki.... :)



Hozzávalók 2 főre:

  • 30 dkg spaghetti
  • 2 nagy marék rucola
  • 1 dl olívaolaj (én citromost használtam)
  • 1 ek. pirított fenyőmag
  • 3 ek. reszelt sajt (pecorino+parmezán fele-fele arányban)
  • 1 gerezd fokhagyma
  • bors


Elkészítés:

  • A tésztához tegyük fel forrni a vizet, majd főzzük meg a tésztát.
  • Közben mossuk meg a rucolát és turmixoljuk (vagy mozsárban törjük) össze a többi hozzávalóval. 
  • Szűrjük le a tésztát és azonnal keverjük össze a pestóval.
  • Tálalásnál szórjuk még meg a tetejét parmezánforgácsokkal és fenyőmaggal.

Megjegyzések

  1. Nagyon ugyes vagy!

    Nekem is a rukkola az egyik kedvencem, igaz most jottem csak ra, hogy mi is, mert eddig az angol neven ismertem.

    Eddig mindig boltban vasaroltam, de eleg borsos az ara, ugyhogy iden en is vettem magokat es ultettem belole. Kivancsian varom az eredmenyt.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Reni!

    Nagyon ügyes vagy, biztosan finom, a képek magukért beszélnek!

    Megkérdezhetem, hogy hol sikerült magokat venned? Ha jól tudom, Fehérvári vagy (napi szinten megfordulok a városban), és sajnos nem tudok egy jó helyet, ahol többféle "izgalmas" magot lehetne kapni, nem csak a szokásosakat.

    Előre is köszönöm a válaszod!
    Niki

    VálaszTörlés
  3. van bio tetűírtó spray (az obiban tutira). elég büdös, elvileg a megelőzésre is jó nem csak akkor lehet bevetni ha már megjelentek a tetvek.
    én rukkola magot is vmelyik barkácsáruházban vettem, amúgy az ebay tele van mindenféle vetőmaggal (lila répa és társai)

    VálaszTörlés
  4. Ági, köszönöm! Remélem sikeres lesz a projektem :) Jaa, idén még mangoldot szeretnék vetni, elvileg az is elvan ládában... :)

    Niki, én egy csomó magot külföldön vettem, de amiket itthon, azokat Brico Store-ban, Praktikerben.
    Van Fehérváron a Novotel melletti utcában (Ady Endre u.) egy vetőmag kereskedés (kisvakond van a tábláján), lehet, hogy ott is érdemes körülnézni!

    Lilla, köszi a tippet! Bár Fehérváron nincs OBI, de majd körülnézek más hasonló típusú üzletekben :}
    Ebay tényleg jó, egy csomó fajta chili magot rendeltünk onnan :)

    VálaszTörlés
  5. Reni nagyon köszönöm a tippeket a magokkal kapcsolatban, körbenézek akkor én is!
    OBI nálunk Tatabányán van, ha erre jársz megéri beugrani, vannak néha jó dolgok.
    Niki

    VálaszTörlés
  6. Nincs mit! :)
    Képzeld ma a tesco-ban vettem sárga koktélparadicsom, futóparadicsom és körte alakú sárga paradicsom magokat :)

    VálaszTörlés
  7. Hú-húúúú :)
    Azt hiszem beugrok ma, úgyis megyek arra :)
    Sárga apró balkonparadicsomom van, már javában hajt, viszont futó nincs.. nameg körte alakú :)
    Jujj, dejó! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése