Szedres tiramisù


Mint ahogy már régebben, többször is mondottam vala, imádom a tiramisù-t, gyakorlatilag minden formában. Na jó, természetesen a klasszik kávés-amarettós-kakaóporos az örök kedvenc, de azért a gyümölcsös változatokat is igencsak szívlelem (nem mellesleg Dani konkrétan ezeket szereti jobban). Nem is muszáj őket tiramisùnak hívni, lehetnek simán krémdesszertek is, úgy hátha megeszik a gyümölcsös változatokat megvetők is.


A szeder az valami csoda gyümölcs... augusztus elejétől gyakorlatilag október elejéig folyamatosan érik, egyfolytában szüretelhető. Én már konkrétan az illatától is elájulok, annyira szeretem, de azért az íze... mostanában több tálnyi is elfogyott itthon. Mindig terveztem, hogy sütök belőle valami finomságot, de nem jutott el odáig. Képzeljétek, hogy szoktam enni.. kezembe veszem, majd minden egyes szemet az orromhoz nyomok, magamba szívom az illatát és gyorsan bekapom... igazából nem is tudnám eldönteni, hogy melyiket szeretem jobban... az epret? a málnát? vagy a szedret? Inkább nem állítok fel rangsort, hiszen mind-mind isteni!


Hozzávalók:
  • 500 g mascarpone
  • babapiskóta (kb. 10-12 db)
  • 25-25 dkg szeder,
  • 0,5 dl likőr (én créme de cassis-t használtam)
  • 4 tojás
  • 4 ek. porcukor

Elkészítés:
  • Az egyik 25 dkg szedret összeturmixolom 1 evőkanál cukorral és a likőrrel, majd átkenem egy konyhai szűrőn, a másik 25 dkg-ot egészben hagyom.
  • A szobahőmérsékletű mascarponet alaposan kikeverem a tojások sárgájával és a maradék 3 evőkanál porcukorral.
  • A tojások fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verem, majd a mascarpones krémhez forgatom.
  • A babapiskótákkal kibélelem a tálat/poharakat, erre rákanalazok az összeturmixolt szederbőlből, majd a mascarponekrémből. 3-4 szem szedret dobok rá, majd ismét piskótát, gyümölcspürét és krémet. A tetejét egész szedrekkel díszítem.
  • Hűtőbe teszem jó pár órára, de még jobb, ha egy teljes éjszakára. Ezután élvezettel fogyaszthatjuk! :)

Reszeltem a tetejére egy kis limehéjat a fotó kedvéért, de az íze is jó volt hozzá. Megszórhatjuk még zöldpisztáciával is.



Jaa és még annyi, hogy elindult a Goldenblog szavazás, ha tetszik nektek az én virtuális szakácskönyvem, akkor ide kattintva tudtok szavazni, vagy a jobb felső sarokban található gombon! :)

Megjegyzések

  1. Hát a második fotó igen veszélyes!!!

    VálaszTörlés
  2. Fincsi! Nagyon szép képek!

    Zsuzsi

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű üveg, szeretem a bogyók szép és gazdag, szép recept, ölelést

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű! Nekem nagyon bejön. ;D

    VálaszTörlés
  5. reni, ez valami csodálatos!

    én is imádom a szedret, minden formában :)

    a fotók megint gyönyörűek - kaptál tőlem like-ot a goldenblogon :)

    VálaszTörlés
  6. Istenem, ilyen elképesztő fotókat... Hmmm... egyszerüen csodálatosak! :) Kaptál tőlem egy díjacskát, kérlek nézz majd be hozzám érte! És hajrá, csak így tovább! :)
    http://beccaesasutik.blogspot.com

    VálaszTörlés
  7. Nagyon örülök, hogy tetszik nektek! :) Féltem, hogy majd túl komornak találjátok ezeket a sötét fotókat, de szerintem nagyon megy ez a szederhez.

    A hónap végén újabb szederroham lesz nálam ;)

    VálaszTörlés
  8. A fotók gyönyörűek, mint mindig, a recept - némi módosítással (mascarpone krém, cukor és tojás aránya) - kipróbálásra került, mondhatom hatalmas sikert arattam vele. Köszönet érte!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése