Az úgynevezett "pizzás" csiga


Teljesen bele vagyok szerelmesedve az élesztős levelestésztába, készült belőle pan au chocolat, fahéjas-mazsolás csiga, croissant és ez a pizzás csiga is. Most egy darabig nem szabad ilyen tésztát készítenem, mert szörnyen veszélyes, túlságosan jól fogy. Mindig a Szakácsok könyve receptjét használtam, aztán elkezdtem "játszani" egy kicsit a pihentetési, kelesztési és hűtési periódusokkal. Esténként megkelesztettem a tésztát, majd hajtogattam-pihentettem-hajtogattam és végül egy éjszakára, fóliába csomagolva a hűtőben hagytam, így hidegen kelt a tészta. Másnap csak kinyújtottam, majd hagytam szobahőmérsékleten kb. egy órát és 20 perc alatt megsütöttem. Naggyon jó! Aki szereti a péksüteményeket, az nagyon rá tud szokni. Habár hülyeséget beszélek... szerencsére nehéz rászokni, mert hosszadalmas az elkészítése és csak ritkán szánja rá magát az ember.


Régebben kóstoltam ilyen pizzás csigának nevezett borzadályokat, de én azokat sosem szerettem, sose tudták megszerettetni velem a pékségek. Se a töltelék, se a tészta nem volt jó, viszont ez! Na ez tényleg nagyon finom. Nagyon jó lehet házibulikba is, vagy csak úgy hétvégére. Nem raktam bele semmi mást, mint passatat (paradicsompürét), kevéske oreganot és sajtot. Úúúú, ahogy rásül és megpirul a sajt a tésztán... Próbáljátok ki, ha van rá egy kis időtök!


Hozzávalók:

  • 600 g rétesliszt
  • 15 g tejpor
  • 35 g olvasztott vaj
  • 15 g friss élesztő
  • 2,5 dl langyos víz
  • 1 tk. só
  • 75 g porcukor
  • 320 g hideg vaj
  • 4 ek. paradicsompüré
  • szárított oregano
  • reszelt sajt (valami keményebb fajtából)



Elkészítés:

  • Az élesztőt morzsoljuk a langyos vízbe, keverjük el.
  • A lisztet szitáljuk egy tálba, majd adjuk hozzá a tejport, a porcukrot, a sót, az olvasztott vajat és az élesztős vizet. Keverjük össze, dagasszunk belőle selymes, az edénytől és a kéztől tökéletesen elváló tésztát. Takarjuk le és meleg helyen kelesszük a duplájára. 
  • A megkelt tésztát dagasszuk át, majd tegyük tálba, fóliával fedjük le és rakjuk a hűtőbe bő 1 órára. 
  • A tésztát nyújtsuk ki háromszor olyan hosszúra mint szélesre. Fogjuk a hideg vaj felét és fedjük be vele a tészta kétharmadát. 
  • Hajtogassuk úgy, a tésztát, hogy először a vajazatlan harmadot hajtjuk a vajasra, majd erre az utolsó harmadot. Csomagoljuk fóliába, majd tegyük a fagyasztóba 30 percre, ezután 1 órára a hűtőbe. 
  • Nyújtsuk ki ismét a tésztát háromszor olyan hosszúra, mint szélesre, majd simítsuk a tészta kétharmadára a maradék vajat és ismételjük meg a hajtogatást. Csomagoljuk fóliába, tegyük fél órára a fagyasztóba, majd egy órára a hűtőbe. (Ezután egyből fel is használhatjuk a tésztát, de én ennél a pontnál hagytam egy éjszakára a hűtőben)
  • Vágjuk ketté a tésztát, majd nyújtsuk ki őket kb. 5 mm vastagságúra. Kenjük meg a felületüket paradicsompürével, szórjuk meg kevés szárított oreganoval és ízlés szerinti mennyiségű reszelt sajttal. Tekerjük fel egyenként a kinyújtott, tésztákat, majd vágjunk belőle 2 cm széles szeleteket. Helyezzük a csigákat sütőpapírral bélelt tepsibe és hagyjuk kb. egy órát a szobahőmérsékleten.
  • Toljuk 200°-ra előmelegített sütőbe 20 percre a csigákat.


Megjegyzések

  1. Húúú eszméletlen guszták! A boltit én még megkóstolni sem mertem sosem, de ezt...ajjaj!!

    VálaszTörlés
  2. Mentettem a receptet, nagyon guszta. A kisfiam kedvence a pizzás csiga, de kevés helyen kapni, jót meg szinte sehol.

    VálaszTörlés
  3. Még jó, hogy ilyen hosszadalmas megcsinálni,mert igy távol tudom meg tartani magamat tőle :-) de ha lesz egy szabad hetvegem,akkor tuti,hogy kipróbálom! A tesztajat egyebkent lehet fagyasztani?

    VálaszTörlés
  4. A bolti förtelem.... :)
    Aha, lehet fagyasztani a tésztát, szerintem 2-4 hétig tutira simán eláll. Tovább nem tudom, nem akarok a boltiból kiindulni :)

    VálaszTörlés
  5. Ha lesz időm, feltétlen kipróbálom, nagyon tetszik! Milyen jó leveles! Nagyon ínycsiklandó!

    VálaszTörlés
  6. Ez már döfi! Csudi ez az élénk tengerkék alap, nagyon csábító fotók.. :)

    A Forrásban talán ez volt az egyetlen finomság, a hajtogatott croi tésztából készült pizzás csigák. Mi tökmagtöretet is tettünk bele, nagyon jól passzolt!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finomnak néz ki, egyszer ki kell próbálni :)

    VálaszTörlés
  8. Évek óta nem ettem pizzás csigát, mert nagyon rossz élményem van egy bolti csiga miatt. Szó szerint majdnem kinyírt:) Ez viszont nagyon fincsi lehet.
    Egyébként nagyon tetszik a blogod, a fotóid pedig mesések.

    VálaszTörlés
  9. Kipróbáltam, rászántam a hétvégét, nagyon finom lett. Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm szépen a kedves szavakat, örülök, hogy tetszik a recept. :)

    Erika, ennek pedig különösen örülök! :)) Nagyon-nagyon szívesen!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése